Serious gaming voor onderwijs & zorg: enkele vragen aan TNO

Interview met Hans Korteling

[custom_frame_left] Hans Korteling [/custom_frame_left]In aanloop naar het e-Learning Event halen we middels dit blog graag een aantal interessante zaken rondom e-learning naar voren. Zo ook de sessie van Hans Korteling.

Op 16 april gaat hij in op 'Educatieve serious gaming voor het onderwijs en de zorg'. Wat kun jij daar van leren? En waarom wordt dit zo belangrijk in de toekomst?

 

Als je één ding zou mogen veranderen aan het leren, wat is dat dan?

Dat leren voor ieder individu boeiender wordt gemaakt; i.e., dat het potentiele leervermogen van ieder (uniek) individu veel meer wordt gestimuleerd.

Wat bespreek je in je sessie en wat kunnen deelnemers in je sessie leren?

Waarom en hoe je met educational (serious) gaming de leermotivatie en de authenticiteit van het leren kunt bevorderen.

Wordt het belangrijk in de toekomst?

Dit gaat nog vele jaren steeds belangrijker worden en zal uiteindelijk een groot deel van het conventionele leren (uit schoolboeken), met name voor praktijkgerichte doelen en doelgroepen vervangen.

Waarom moet mensen volgens jou naar het e-Learning Event 2013 komen?

Om mee te denken hoe het leren met behulp van nieuwe technologie boeiender en beter kan worden gemaakt.

 

TNO ontwerpt en evalueert serious games voor onderwijskundige doeleinden. TNO hanteert daarbij principes en uitgangspunten uit verschillende disciplines, zoals modellering & simulatie, human performance psychologie, didactiek, motivatieleer en ludologie (computerspel). Effectief leren staat daarbij steeds voorop.

Serious gaming op het E-Learning Event 2013

Hans Korteling behandelt tijdens het congres:

  • Wat is serious gaming?
  • Historie, context en wetenschappelijke onderbouwing
  • Kenmerken van goede serious games?
  • Voorbeelden van serious games (voor onderwijs en zorg)
  • Sterke punten (mogelijke voordelen) van serious games
  • Valkuilen (waarop kan het mis gaan?)
  • De vier fasen van ontwerp
  • Transfer of training, validatie en evaluatie
  • Kansen en Mogelijkheden voor onderwijs en zorg

Wilt u meer weten over serious gaming en vergelijkbare onderwerpen? Kom dan naar het E-Learning Event 2013! Download de brochure voor een compleet overzicht.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Next Learning website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024