Thema: Gepersonaliseerd leren

Gepersonaliseerd leren is één van de 5 thema’s tijdens Next Learning 2017

Gepersonaliseerd leren - thema Next Learning 2017Wat is Gepersonaliseerd leren?

  • Inspelen op specifieke leerbehoeften
  • Individuele leerpaden ontwikkelen
  • Verdiepend leren
  • Faciliteren met leertechnologieën, zoals Artificial Intelligence

Bekijk hieronder welke sessies je antwoord geven op jouw leervragen. Of bekijk het algemene tijdschema en de 5 thema’s.

 

Overzicht Next Learning

Tip: Download de overzichtelijke brochure van Next Learning 2017 Inschrijven

 

Keynote: Donald Clark, EdTech entrepreneur

Lees meer over deze keynote: Mindblowing technologies in learning to embrace >>

Mindblowing technologies in learning to embrace!

Donald Clark - Next LearningOur brain loves new technology. It fits to how the brain works, as a network. It fits better to the agile reality we are in. And it fits better to the way we learn. In this keynote Donald Clark inspires about the pedagogy of new technology:

  • Brains are not lineair
  • Brains are not alphabetical
  • Brains are not hierarchial
  • Brains are networks
  • Just like how new technique works!

What technology could enhance our learning and performance? How does it work? How do we make it work? Should we be careful and afraid of technique? Is it about ‘gadges’ and ‘fun’? Donald Clarks gives a clear view en gives a special insight in the use of Augmented Reality, Virtual Reality and Artificial Intelligence in learning.

 

It is time for Plan B!

 


Donald Clark has 30 years experience in online learning, games, simulations, social media and mobile learning projects and designed, delivered and advised on online learning for many global, public and private organisations. He is an evangelist for the use of technology in learning and has won many design awards, including the first ‘Outstanding Achievement in E-learning Award’.

 

Expertsessies en Learning Tables:

Persoonlijke data | is er een ethische grens aan het gebruik? | Ellen Bijsterbosch >>

Persoonlijke data | is er een ethische grens aan het gebruik?

Voor directe feedback en gepersonaliseerd leren zijn persoonlijke data nodig. Maar de nadelige of onethische consequenties zijn niet altijd op voorhand bekend. Is het bijvoorbeeld wenselijk om medewerkers constant feedback te geven over hoe ze door collega’s beoordeeld worden? En wat gebeurt er met data die je deelt in ruil voor gratis lesmateriaal? En wie moeten er allemaal toegang hebben tot die data?

 

Op een kritisch-hilarische manier ontwerpt SETUP manieren om ontwerpers, beleidsmakers en gebruikers in gesprek te brengen over de balans tussen innoveren en (het overschrijden van) ethische grenzen. Gedurende deze workshop ontwerpen we samen enkele ‘provotypes’ die kunnen helpen om ethische dilemma’s op jouw werkvloer bespreekbaar te maken.

 


Ellen Bijsterbosch, projectleider van De Nationale Verjaardagskalender en ontwerper provotypes rond ethiek en technologie bij SETUP

Zet the next step in deze sessie!

Geef jezelf een coach kado:
– Beantwoord de vraag welke stap je morgen gaat nemen m.b.t. dit thema.
– Maak een afspraak voor een reminder voor deze eerste stap met iemand anders uit de sessie.
Dit is je gratis coachmoment en wie weet de eerste stap voor een mooie nieuwe samenwerking! Leren doe je niet in je eentje.
Learning Analytics en de waarde voor ‘persoonlijk leren’ | Joycelyn Manderveld >>

Learning Analytics en de waarde voor ‘persoonlijk leren’

Zelf aan de slag gaan met learning analytics is vooral een kwestie van doen. SURFnet is een experiment gestart om learning analytics direct toepasbaar te maken in de praktijk.

 

In deze sessie gaan we in gesprek over wat mogelijk is met learning analytics en hoe learning analytics inzicht kan geven in studentenactiviteiten en of het bijdraagt aan beter leerrendement. Ook bespreken we de eerste resultaten van het experiment en op welke wijze kan Learning Analytics bijdragen aan het leren ‘op maat’?

 


Jocelyn Manderveld, Projectmanager SURFnet

Zet the next step in deze sessie!

Geef jezelf een coach kado:
– Beantwoord de vraag welke stap je morgen gaat nemen m.b.t. dit thema.
– Maak een afspraak voor een reminder voor deze eerste stap met iemand anders uit de sessie.
Dit is je gratis coachmoment en wie weet de eerste stap voor een mooie nieuwe samenwerking! Leren doe je niet in je eentje.

 

Partnersessies:

Gepersonaliseerd leren: vijf bouwstenen voor flexibel onderwijs | Marja Bakker en Johan de Bruin >>

Gepersonaliseerd leren: vijf bouwstenen voor flexibel onderwijs

Flexibel onderwijs houdt in dat studenten of cursisten hun eigen leerroute kunnen volgen. Een mooi idee, maar hoe realiseer je dat? En blijft de kwaliteit wel overeind? Vijf bouwstenen bieden houvast.

 

2Blearning deelt haar ervaring met ontwerp en realisatie van flexibel onderwijs. Met tips en inspiratie voor jouw eigen opleiding.

 


Marja Bakker en Johan de Bruin, onderwijskundig adviseurs 2Blearning

Zet the next step in deze sessie!

Geef jezelf een coach kado:
– Beantwoord de vraag welke stap je morgen gaat nemen m.b.t. dit thema.
– Maak een afspraak voor een reminder voor deze eerste stap met iemand anders uit de sessie.
Dit is je gratis coachmoment en wie weet de eerste stap voor een mooie nieuwe samenwerking! Leren doe je niet in je eentje.

 

Ben je op zoek naar sessietijden?

Het programma wordt nog steeds aangevuld en is zó uitgebreid, dat nog niet alle sessietijden bekend zijn. Een paar weken voor Next Learning stel je jouw eigen programma samen (inclusief tijden en sessiezalen) via de speciale app of het digitale programmaboekje. Wij houden je vrijblijvend op de hoogte!

 

Bekijk alle andere thema’s van Next Learning 2017: