Learning Bootcamp

Bootcamp 20 januari 2020 | Beat the Blue Monday High Tea
Invitation only!

IJsfontein
Kattenburgerstraat 5
1018 JA Amsterdam

 

Blue Monday.

Goede voornemens zijn gesneuveld. Er komt geen eind aan de regen en de gezelligheid van de
feestdagen is voorbij. Een pérfect moment voor een inspiratie-boost. Graag nodigen we je uit voor de Blue Monday High Tea bij IJsfontein. Uiteraard doen we meer dan thee drinken. Veel meer.

 

LEREN: MENS VS ROBOT

Professor Harold Bekkering

Hoe zorgen we dat mensen blijven leren? Welke factoren zijn bepalend? Wat leren we van de sociaal-cognitieve neurowetenschap, die niet alleen de mens maar ook de sociale interactie met robots onderzoekt? Robots maken zich niet druk als ze een fout maken. Waarom doen wij dat wel? En waarom staat belonen en straffen leren eigenlijk alleen maar in de weg?

Prof. dr. Harold Bekkering is hoogleraar sociaal-cognitieve neurowetenschappen aan het Donders Instituut voor Hersenen, Cognitie en Gedrag van de Radboud Universiteit Nijmegen.

 

LUDODIDACTIEK

Evert Hoogendoorn

Onder het genot van een high tea buffet laat Evert Hoogendoorn je ervaren hoe de theorie van Professor Bekkering vertaald wordt naar de praktijk van Ludodidactiek. Hoe ontwerp je de perfecte leerervaring? Ervaar in een hands on workshop hoe je spelmechanismes inzet en wat het effect is op je leerervaring.

Evert Hoogendoorn is docent en programmaleider Ludodidactiek aan de HKU. Daarnaast is hij gamedesigner en strateeg bij IJsfontein waar hij werkt aan projecten met een focus op gezondheid, communicatie en gedragsverandering.

 

Wil je meedoen als HRD C-level professional? Neem voor 20 december contact op met: Ank Dierckx: 06 – 227 80 439 | a.dierckx@sbo.nl (let op: vol = vol)

14:00 Professor dr. Harold Bekkering, Sociaal leren in/tussen mens en robot
15:00 High tea en Workshop Ludodidactiek Evert Hoogendoorn.
16:30 Einde programma

De Bootcamp (incl. lunch en borrel) wordt aangeboden door IJsfontein.

Bekijk de flyer

 

Bekijk de vorige edities

7e Learning Bootcamp: Game Changers

Bootcamp 3 april 2019
Invitation only

De Verkadefabriek
Boschdijkstraat 45 | ‘s-Hertogenbosch

 

B O B    M O S H E R

Een unieke “Hands on Sessie” met Bob Mosher, de ontwikkelaar van het 5 Moments of Need-Model™ – 5MoN

  • Hoe maak je de overstap van klassikaal leren naar leren op de werkplek?
  • Hoe zorg je ervoor dat kennis en informatie écht relevant is voor de taakondersteuning van de medewerker in zijn rol?
  • Hoe zorg je ervoor dat medewerkers leren op precies dát moment dat dit nodig is?

Aan de hand van verschillende praktijkcases krijg je een overzicht van de principes, toepassingen en effecten van de 5 Moments of Need™ methodologie.

Tevens tonen we de verschillende tools om de 5 moments of need te analyseren, zoals voorbeelden van :

  • de Rapid Workflow Analyse
  • de Critical Skills Analyse en het
  • Learning Experience & Performance Plan

 

09:30 – 12:30 Bootcamp groep 1
12:30 – 13:15 Lunch
13:30 – 16:30 Bootcamp groep 2
16:30 – 17:30 Borrel

De Bootcamp (incl. lunch en borrel) wordt aangeboden door Xprtise.

6e Learning Bootcamp: Game Changers

2 november 2017 | IJsfontein, Amsterdam
Eén ding is zeker: je keert geïnspireerd weer terug naar de werkvloer!
Deelname op uitnodiging (gratis, vol = vol)

De wereld verandert razendsnel. Zekerheden en heilige huisjes sneuvelen één voor één. In zo’n wereld zoek je houvast. Een landkaart die je laat zien hoe de weg loopt. Maar wat als de weg ook continu verandert? Dan verdwaal je. En dat is precies wat we deze bootcamp gaan doen.

Want als je goed kunt verdwalen zijn veranderingen geen bedreiging meer maar een kans. Een kans om nieuwe dingen te ontdekken.
En dat is broodnodig. Ongeveer 85% van de banen in 2030 bestaan nu nog niet. Dat vraagt om een nieuwe kijk op werken en leren. Waar begint het een en eindigt het andere? Of is werken en leren niet gewoon een en hetzelfde ding?

 

Spreker: Arita Baaijens

Arita baaijens, is ondekkingsreiziger, schrijfster en bioloog. Haar presentaties hebben het karakter van een ontdekkingsreis, waarbij visie (kompas) belangrijker is dan het bereiken van een gefixeerd doel. Durf te verdwalen is haar boodschap. Volgens een universele wet is ‘getting lost’ een voorwaarde voor het doen van grote ontdekkingen. Verandering en onbevangenheid zijn de aanjagers van innovatie en talentontwikkeling. Haar motto: Zonder problemen geen avontuur.

 

Learning Bootcamp

Terugblik 5e Learning Bootcamp: de agile organisatie

Download de whitepaper ‘Talent management as the beating heart of an Agile Organization’

Vrijwel iedere markt is dynamisch, complex en onvoorspelbaar geworden. De traditionele manier van werken schiet tekort voor al deze snelle veranderingen. CEO’s maken zich zorgen over de vraag hoe hun organisatie in de toekomst kan overleven. De tijdshorizon van hun strategieplanning wordt steeds korter, de voorspelbaarheid van toekomstscenario’s steeds kleiner.

 

‘De agile organisatie’ lijkt noodzakelijk om toekomstbestendig te worden. Daarbij gaat het om eigenschappen als lenigheid, snelheid, kracht, focus, precisie en flexibiliteit. Dat bepaalt het responsieve vermogen van de organisatie en de vaardigheid om zich snel aan te passen aan toekomstige veranderingen.

 

Tijdens deze Learning Bootcamp, ontwikkeld in het verlengde van Next Learning, gingen we met 50 L&D en HRD beslissers in gesprek over dit onderwerp. Wij trakteerden je op een inspirerende keynote, interactieve expertsessies en een heerlijk 3-gangen diner!

 

 

 

4e Bootcamp: Digital Transformation

Continue innovatie, andere business modellen, nieuwe systemen, robotica, flexibilisering, data en slimme feedbackloops… De ontwrichting door digitale technologie dringt onmiskenbaar door tot in de haarvaten van ieder bedrijf. Voor HR betekent dit niet alleen verschuivende eisen aan medewerkers en nieuwe typen leerinterventies, maar ook verschuivende rollen in de organisatie zelf. Onderzoek op boardniveau onthult dat HR vaak wordt gezien als grootste bottleneck bij Digital Transformation.

Lees het verslag van Erik de Jong of bekijk de impressie hieronder:

1e Bootcamp: Werken en Leren

Het thema van de 1e bootcamp op 4 maart 2015 in Amsterdam was Werken en Leren: een onmisbare schakel om in deze markt de concurrent voor te blijven.

 

Het gewone opleiden volstaat niet meer, maar wat is het alternatief? Bekijk de terugblik:

 

2e Bootcamp: Agile, Flexibel Leren

We gingen o.a. samen met Bob Mosher in op flexibel leren, hoe in te spelen op de snelle ontwikkelingen en technologie, performance support, 70-20-10 en de rol van HRD.

 

Lees het verslag van de Bootcamp of bekijk de terugblik:

 

Enkele organisaties die deelnamen:

Antea Group, Arkin, ASML, BNP Paribas Fortis, Booking.com, CMIS Group, Eneco, Etam Groep BV, EY, Groupon, HAN, IFF, ING CB Business School, Janssen, KLM, Luchtverkeersleiding Nederland, Nederlandse Staatsloterij, Ned-Moove, NSCU, Parnassia Academie, Randstad Groep Nederland B.V., Ricoh, Sanoma, T-Mobile, VisionWorks, Webhelp

Reacties van deelnemers

Tasteful learning, creating appetite for more


Ronald Plantinga, Director Customer Learning Philips Lighting

 

De ontwikkelingen gaan te snel om hier niet te komen


Brian Berkouwer, HR Director Ricoh Nederland

 

Ik vond het een inspirerende bijeenkomst met interessante presentaties en vooral interessante gesprekken met collega deelnemers. Op naar een volgende keer.


Wilga Janssen, Oprichter De Kunst van Anders

 

Écht inspirerend


Petra Peeters, Senior HRD Advisor HAN

 

Kennis delen met enthousiaste mensen die in de dagelijkse praktijk bezig zijn met de meest uiteenlopende onderwerpen is een waardevolle tijdsbesteding. “Wat je weet” is de beperking die je overwint door deze ultieme vorm van social learning.


Erwin van Tilborg, Senior Trainer T-Mobile Netherlands BV

 

Innovatief!


Cindy de Kok, Global Development & Learning Manager ASML

Reacties van partners

De Learning Bootcamp was voor mij een hele bijzondere manier om inhoudelijk bezig te zijn met potentiële klanten. Volgende keer doen we graag weer mee!


Mujibor de Graaf, Commercieel Directeur Viadesk

 

Goed gezelschap, goed eten en een goede discussie – een bootcamp op niveau!


Tom Dogterom, Global Account Manager CrossKnowledge

 

Het was erg leuk om onze vergaderruimtes om te toveren tot restaurant en in zo’n informele setting met potentiële klanten in contact te komen. Er was ruimte om ook meer inhoudelijke gesprekken te voeren, voorbij het commerciële praatje. Absoluut waardevol!


Marieke Roël, Marketing & Communicatie Manager IJsfontein

 

Word ook partner!

Ook het gesprek aangaan met 50 HRD beslissers en beïnvloeders? Dat kan als exclusieve partner van de Learning Bootcamp!

  • Invitation only voor deelnemers, 50 HRD beslissers en beïnvloeders aanwezig
  • Persoonlijk contact door informele, kleine setting
  • Iederéén spreken door de opzet van de bootcamp
  • Zelf bepalen wie uitgenodigd wordt
nextlearning.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019