Leertrack – Gepersonaliseerd Leren

LeerTrack-host: Ger Driesen | Learning Innovation Leader

Zoek jij extra verdieping tijdens Next Learning? Kies voor een LeerTrack! Dit is een soort ‘Ikea-route’ in het congres. Een minicursus van 3 sessies die samen één geheel vormen. Daarnaast volg je ook de 3 keynotes van het hoofdpodium.
Bij deelname aan de 3 sessies van een LeerTrack ontvang je een Open Badge. Dat is een digitaal certificaat van deelname. Een Open Badge kun je bijvoorbeeld plaatsen op je linkedin-profiel.Vooraf aanmelden is niet nodig.

 

LeerTrack | Gepersonaliseerd Leren

Nieuwe technologieën zorgen voor personalisering van allerlei producten en diensten in ons dagelijks leven. Ook als het gaat om leren bestaan er steeds meer mogelijkheden en verwachtingen om te personaliseren. In deze track maak je kennis met de mogelijkheden van gepersonaliseerd leren voor nu en in de toekomst.

Sessie 1: Gepersonaliseerd leren voorbij de hype en in de praktijk
Sessie 2: ‘Fancy’ technologie als basis voor gepersonaliseerd leren
Sessie 3: Ethisch dilemma: wie heeft eigenlijk de regie over het leren?

 

Sessie 1: Gepersonaliseerd leren voorbij de hype en in de praktijk

Gepersonaliseerd leren is populair maar ook nog een ‘fuzzy’ begrip. Wat zijn de mogelijkheden om ‘one size fits one’ learning and development mogelijk te maken? Hoe kunnen we gepersonaliseerd leren vorm geven via learning design en technologie? Welke praktijkvoorbeelden zijn er al, met welk resultaat en wat kunnen we daarvan leren? Deze sessie geeft je een kijkje in de wereld van het gepersonaliseerd leren en laat een aantal concrete praktijkcases zien.

Ger Driesen is actief in de Nederlandse L&D community en wordt als ‘the Dutch L&D trendcatcher’ regelmatig uitgenodigd als spreker op internationale congressen.

Sessie 2:  ‘Fancy’ technologie als basis voor gepersonaliseerd leren

Artifical Intelligence, Learning Analytics, Virtual Reality en gaming techniques gaan een grote rol spelen in de leeromgeving van de toekomst! Online training aangepast

Sessie 3: Ethisch dilemma: wie heeft eigenlijk de regie over het leren?

Welke lessen kunnen we leren van een neuropsycholoog, een AI deskundige, een marketeer en een ethisch specialist.

Artifical Intelligence:
Gaat de robotisering en Artificial Intelligence ervoor zorgen dat de lerende op ieder moment, op elke manier en vanuit elke plek kan werken aan zijn eigen leerdoelen?
Tibor Bosse, hoogleraar Artificial Intelligence & Communication Science bij Radboud University Nijmegen

Marketeer:
Online marketing is al jaren bezig met onderzoeken hoe je op de beste manier kan omgaan met de onbewuste keuzes van het menselijke brein. Hoe zorg je dat jouw medewerkers zich willen blijven ontwikkelen en zijn of haar eigen leerpad creëren en volgen? Welke voorwaardes moeten er aanwezig zijn?

Neuropsycholoog:
Hoe werkt het menselijk brein? Hoe motiveer je mensen om een eigen leerpad te creëren en welke voorwaarden moeten aanwezig zijn om dit te laten plaats vinden?
Beirem Ben Barrah, entrepreneur, speaker & co-founder Neurofied & Think Tank United

Regie vs. algoritmes
Welke rol speelt artificiële intelligentie eigenlijk in een persoonlijke leerpad? Kunnen we het samenstellen van een leerpad wel vergelijken met het kopen muziek? Hoe passend zijn algoritmes voor het samenstellen van leerpaden?
Wilfred Rubens, E-learning deskundige!

nextlearning.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018