Learning Playground

Wij zijn momenteel druk bezig met het maken van het programma!

Houd me op de hoogte!

Bekijk het programma van 2018

Let op: de Playground is slechts een onderdeel van het hele congres! Bekijk het hoofdprogramma.

Programma o.v.b.

 

Playground Partnersessies

/* * Custom CSS For Timetable */ #sched-schedule-6-822810568 .sched-column-header { background: #f5f4f0; color: #f5f4f0; } #sched-schedule-6-822810568 .sched-column-header:after { background: #ffffff; } #sched-schedule-6-822810568 .sched-columns .sched-column:last-child .sched-column-header:after { background: #f5f4f0; } #sched-schedule-6-822810568 .sched-column-bg-block { background: #f5f4f0; border-color: #f5f4f0; } #sched-schedule-6-822810568 .sched-column-bg-block:after { background: #f5f4f0; } #sched-schedule-6-822810568 .sched-row-no-title .sched-column .sched-column-bg { box-shadow: 0 -1px 0 #f5f4f0; } #sched-schedule-6-822810568 .sched-title { color: #231918; } #sched-schedule-6-822810568 .sched-time-value { color: #222021; } #sched-schedule-6-822810568 .sched-event .sched-event-inner { color: #0a0a0a; text-align: left; } #sched-schedule-6-822810568 .sched-event.sched-event-invert .sched-event-inner { } /*#sched-schedule-6-822810568 a.sched-event.sched-event-sort-hidden { opacity: 0.25; }*/ #sched-schedule-6-822810568 .sched-sort .sched-sort-current .sched-sort-current-label { width: 100px; } #sched-schedule-6-822810568 .sched-sort.sched-sort-open .sched-sort-dropdown .sched-sort-current .sched-sort-current-label { width: 180px; } /* * Custom CSS Event Popup */ #sched-schedule-6-822810568-popup .sched-popup-description { } #sched-schedule-6-822810568-popup .sched-popup-description .sched-meta a, #sched-schedule-6-822810568-popup .sched-popup-description .sched-popup-description-text a { color: #f78721; } #sched-schedule-6-822810568-popup .sched-popup-description .sched-meta, #sched-schedule-6-822810568-popup .sched-popup-description .sched-popup-description-text { color: #222021; background: #ffffff; } /* * List */ #sched-schedule-6-822810568-list .sched-list-title { color: #231918; } #sched-schedule-6-822810568-list .sched-list-column-title { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-6-822810568-list .sched-list-event { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-6-822810568-list .sched-list-event:hover { color: #000; } #sched-schedule-6-822810568-list .sched-list-event-description { color: #666; } #sched-schedule-6-822810568-list .sched-list-event-title { font-weight: bold; ; }
Playground
Bookboon:+
Bookboon:+
Wat kunnen we leren van organisaties die al bepaalde veranderingen hebben doorgevoerd?<br> Sinds corporate Learning hoger op de prioriteitenlijst staat, zijn veel organisaties begonnen met wijzigingen en optimalisatie pogingen om 'mee te veranderen'<br> Natuurlijk is Veranderen een process van Trail-and-Error, en gelukkig zijn veel collega's ons al voorgegaan.<br><br> Aan de hand van praktijkcases van oa SAP, KPN, Nationale Nederlanden, Randstad en LIDL gaan wij bepaalde Veranderingen toelichten.<br> De Do's, de Dont's, wat werkte wel, wat niet, en waarom?<br><br> - Hoe Verander ik de Leercultuur binnen mijn Organisatie?<br> - Moet ik ons huidige aanbod Veranderen vanwege Blended Learning?<br> - Wat kunnen we in de Employee Journey Veranderen?<br> - Hoe heeft Duurzame Inzetbaarheid onze focus Veranderd?<br> - Wat Verandert er voor u, als Learning Professional?<br><br> <strong>Jan van Schuppen</strong> is Business Development Director bij het Deense bedrijf Bookboon Global, de grootste uitgever ter wereld op het gebied van educatieve eBooks.<br> Hij adviseert jaarlijks Fortune 500 companies op het gebied van Learning & Development, LMS implementatie en Blended Learning.<br><br>

Wat kunnen we leren van organisaties die al bepaalde veranderingen hebben doorgevoerd?
Sinds corporate Learning hoger op de prioriteitenlijst staat, zijn veel organisaties begonnen met wijzigingen en optimalisatie pogingen om 'mee te veranderen'
Natuurlijk is Veranderen een process van Trail-and-Error, en gelukkig zijn veel collega's ons al voorgegaan.

Aan de hand van praktijkcases van oa SAP, KPN, Nationale Nederlanden, Randstad en LIDL gaan wij bepaalde Veranderingen toelichten.
De Do's, de Dont's, wat werkte wel, wat niet, en waarom?

- Hoe Verander ik de Leercultuur binnen mijn Organisatie?
- Moet ik ons huidige aanbod Veranderen vanwege Blended Learning?
- Wat kunnen we in de Employee Journey Veranderen?
- Hoe heeft Duurzame Inzetbaarheid onze focus Veranderd?
- Wat Verandert er voor u, als Learning Professional?

Jan van Schuppen is Business Development Director bij het Deense bedrijf Bookboon Global, de grootste uitgever ter wereld op het gebied van educatieve eBooks.
Hij adviseert jaarlijks Fortune 500 companies op het gebied van Learning & Development, LMS implementatie en Blended Learning.

IJsfontein
IJsfontein
Jan Willem Huisman<br> <strong>Hoe ontwerp je nieuwsgierigheid: de drijvende kracht achter persoonlijke ontwikkeling</strong>

Jan Willem Huisman
Hoe ontwerp je nieuwsgierigheid: de drijvende kracht achter persoonlijke ontwikkeling

Defacto
Defacto
Boer zoekt LMS:<br> Hoe het NKI in samenwerking met Defacto haar processen rondom opleidingen en compliance aantoonbaar weet te verbeteren door inzet van een nieuw, grensverleggend LMS.<br> <strong>Miriam Boer – Manager AvL Academie, Antoni van Leeuwenhoek samen met Defacto </strong>

Boer zoekt LMS:
Hoe het NKI in samenwerking met Defacto haar processen rondom opleidingen en compliance aantoonbaar weet te verbeteren door inzet van een nieuw, grensverleggend LMS.
Miriam Boer – Manager AvL Academie, Antoni van Leeuwenhoek samen met Defacto

aNewSpring
aNewSpring
<strong>Gepersonaliseerd leren in de praktijk - Been there, done that</strong><br> Laat je inspireren door collega’s uit het werkveld die de toepassing van gepersonaliseerd leren daadwerkelijk hebben gerealiseerd (inclusief een handige checklist).<br><br> Echte verhalen over gepersonaliseerd leren lijken nog altijd schaars te zijn. Artikelen, blogs en presentaties verwijzen vaak naar Netflix of Google als voorbeeld. Diverse platforms roepen zichzelf uit tot ‘de Netflix voor Learning & Development’.<br> Maar wat kunnen we leren van de professionals die daadwerkelijk in de praktijk adaptief leren hebben ingevoerd? Welke resultaten hebben zij bereikt? Hoe hebben zij het aangepakt? Wat hebben zij er van geleerd? Hoe kunnen anderen daarvan profiteren?<br> In deze sessie delen drie professionals hun ervaringen met het ontwerpen en invoeren van gepersonaliseerd leren. Laat je inspireren door collega’s uit het werkveld die de toepassing van gepersonaliseerd leren daadwerkelijk hebben gerealiseerd.<br> Werk met de uitgereikte checklist om je eigen project voor gepersonaliseerd leren op te starten en laat je coachen door andere deelnemers en de aanwezige experts.<br> <br><strong>Ger Driesen</strong>, Learning Innovation Leader bij aNewSpring <br><strong>Marin Schrijen</strong>, Teamleider Vakopleidingen bij NIBE-SVV <br><strong>Erica Tiemes</strong>, Programmamanager bij 112BHV

Gepersonaliseerd leren in de praktijk - Been there, done that
Laat je inspireren door collega’s uit het werkveld die de toepassing van gepersonaliseerd leren daadwerkelijk hebben gerealiseerd (inclusief een handige checklist).

Echte verhalen over gepersonaliseerd leren lijken nog altijd schaars te zijn. Artikelen, blogs en presentaties verwijzen vaak naar Netflix of Google als voorbeeld. Diverse platforms roepen zichzelf uit tot ‘de Netflix voor Learning & Development’.
Maar wat kunnen we leren van de professionals die daadwerkelijk in de praktijk adaptief leren hebben ingevoerd? Welke resultaten hebben zij bereikt? Hoe hebben zij het aangepakt? Wat hebben zij er van geleerd? Hoe kunnen anderen daarvan profiteren?
In deze sessie delen drie professionals hun ervaringen met het ontwerpen en invoeren van gepersonaliseerd leren. Laat je inspireren door collega’s uit het werkveld die de toepassing van gepersonaliseerd leren daadwerkelijk hebben gerealiseerd.
Werk met de uitgereikte checklist om je eigen project voor gepersonaliseerd leren op te starten en laat je coachen door andere deelnemers en de aanwezige experts.

Ger Driesen, Learning Innovation Leader bij aNewSpring
Marin Schrijen, Teamleider Vakopleidingen bij NIBE-SVV
Erica Tiemes, Programmamanager bij 112BHV

Mediasite
Mediasite
Leren en werken op de werkvloer met video<br> in het Groene Hart Ziekenhuis<br> Jaco jaagt het aan en laat diverse praktijkvoorbeelden zien.<br><br> <strong>Jaco van der Worp</strong> Groene Hart Ziekenhuis

Leren en werken op de werkvloer met video
in het Groene Hart Ziekenhuis
Jaco jaagt het aan en laat diverse praktijkvoorbeelden zien.

Jaco van der Worp Groene Hart Ziekenhuis

atHand
atHand
Gamification: <br>Hoe koppel je persoonlijke ontwikkeling aan prestatieverbetering op de werkvloer? Do’s and don’ts, kansen, valkuilen en leerpunten uit de praktijk. <br><br> Gamification is een effectief middel om leren en ontwikkelen van medewerkers en managers te ondersteunen. Het maakt leren en presteren meetbaar en leuk en laat deelnemers theoretische kennis toepassen in de praktijk. Maar wat werkt nu echt? Wat levert het dan op? En voor hoe lang? Wat zegt de wetenschap over het toepassen van spel als middel?<br> In deze sessie behandelen we concrete cases, learnings en insights van gamification projecten bij oa Vodafone Ziggo, PwC, Ahold, Univé en Transcom en tonen we hoe je, door van leren een spel te maken, de turbo op persoonlijke ontwikkeling en gedragsverandering zet.<br> <br><br> Al zijn volledige werkbare leven is Marcel Mens, oprichter van AtHand, bezig met één ding: Leren en presteren leuker én effectiever maken. Binnen AtHand ontwikkelt hij als strateeg leer- en veranderprogramma’s voor bedrijven als PwC, Vodafone, Innogy en Transcom. Als specialist in gamification koppelt hij persoonlijke ontwikkeling aan plezier en concrete, meetbare resultaten. De inspirerende en veilige leeromgevingen die Marcel en zijn team creëren worden internationaal ingezet en staan bekend om hun effectiviteit en uitzonderlijk enthousiasme waarmee deelnemers zichzelf en elkaar naar een hoger niveau tillen. <br> Marcel deelt zijn ervaringen en inzichten als spreker regelmatig in binnen- en buitenland.

Gamification:
Hoe koppel je persoonlijke ontwikkeling aan prestatieverbetering op de werkvloer? Do’s and don’ts, kansen, valkuilen en leerpunten uit de praktijk.

Gamification is een effectief middel om leren en ontwikkelen van medewerkers en managers te ondersteunen. Het maakt leren en presteren meetbaar en leuk en laat deelnemers theoretische kennis toepassen in de praktijk. Maar wat werkt nu echt? Wat levert het dan op? En voor hoe lang? Wat zegt de wetenschap over het toepassen van spel als middel?
In deze sessie behandelen we concrete cases, learnings en insights van gamification projecten bij oa Vodafone Ziggo, PwC, Ahold, Univé en Transcom en tonen we hoe je, door van leren een spel te maken, de turbo op persoonlijke ontwikkeling en gedragsverandering zet.


Al zijn volledige werkbare leven is Marcel Mens, oprichter van AtHand, bezig met één ding: Leren en presteren leuker én effectiever maken. Binnen AtHand ontwikkelt hij als strateeg leer- en veranderprogramma’s voor bedrijven als PwC, Vodafone, Innogy en Transcom. Als specialist in gamification koppelt hij persoonlijke ontwikkeling aan plezier en concrete, meetbare resultaten. De inspirerende en veilige leeromgevingen die Marcel en zijn team creëren worden internationaal ingezet en staan bekend om hun effectiviteit en uitzonderlijk enthousiasme waarmee deelnemers zichzelf en elkaar naar een hoger niveau tillen.
Marcel deelt zijn ervaringen en inzichten als spreker regelmatig in binnen- en buitenland.

Noordhoff Health / Profportaal Zorg
Noordhoff Health / Profportaal Zorg
Nog geen 15 jaar geleden beschouwden ziekenhuizen,<br> die e-learning invoerden voor hun medewerkers zichzelf als koplopers in leervernieuwing.<br> Zorgprofessionals gingen op grote schaal zelfstandig tijd- en plaatsonafhankelijk aan de slag met content die door het leermanagementsysteem werd geleverd. <br><br>Steeds meer modules met toetsing werden verplicht en het duurde niet lang voordat er gemopper ontstond. De balans tussen leren en werken raakt zoek. Ook de overgang van het geleerde naar de werkplek blijkt minder adequaat te verlopen dan men had gehoopt. En nu ontstaat, tegen de achtergrond van steeds verder ontwikkelende technologie, de hype rondom werkplekondersteunend leren of performance support. Maar is dit het antwoord op alle vragen? En wie stelt eigenlijk de juiste vragen als het gaat over de ontwikkeling van leerlandschappen of over de waarde die leren toevoegt aan de organisatie. Voor de L&D professional is dit de grootste uitdaging. In deze workshop nemen wij je mee naar de zoektocht naar de ‘vraag achter de vraag’ en de oplossing die wij als co-creatiepartners Profportaal Zorg en Noordhoff Health steeds beter weten te vinden. De afstemming tussen weg die de professional aflegt, van beginneling tot expert en het pad van de professionele omgeving in de tocht van leerstrategie naar een lerende organisatie. Welke tools en oplossingen snijden hout, welke zijn slechts wegebbende hypes, welke keuzes kan ik het beste maken en vooral: hoe verbind ik verschillende oplossingen tot een inspirerend en écht faciliterend leerlandschap waar lerenden écht wat aan hebben? Aan de hand van een duidelijke visie op leren en de rol van leertechnologie daarin, essentiële principes over hoe en wanneer mensen leren en een schat aan praktijkervaring uit de afgelopen 20 jaar, nemen Noordhoff Health en Profportaal Zorg je mee in het co-creatie proces dat leidt tot nieuwe generatie digitale leeroplossingen maar ook in de visie op het onveranderde belang van sommige traditionele werkvormen, tot het leren uit de dagelijkse samenkomst rond het koffieapparaat aan toe. Slimme combinaties met moderne leertechnologie en concrete en praktische oplossingen die het leven van zowel de L&D professional als de lerenden zelf een stuk aangenamer en overzichtelijker maken. <br><br><strong>Bianca van de Pol</strong>, Noordhoff Health<br> <strong>Diane Rijkers</strong>, Profportaal Zorg

Nog geen 15 jaar geleden beschouwden ziekenhuizen,
die e-learning invoerden voor hun medewerkers zichzelf als koplopers in leervernieuwing.
Zorgprofessionals gingen op grote schaal zelfstandig tijd- en plaatsonafhankelijk aan de slag met content die door het leermanagementsysteem werd geleverd.

Steeds meer modules met toetsing werden verplicht en het duurde niet lang voordat er gemopper ontstond. De balans tussen leren en werken raakt zoek. Ook de overgang van het geleerde naar de werkplek blijkt minder adequaat te verlopen dan men had gehoopt. En nu ontstaat, tegen de achtergrond van steeds verder ontwikkelende technologie, de hype rondom werkplekondersteunend leren of performance support. Maar is dit het antwoord op alle vragen? En wie stelt eigenlijk de juiste vragen als het gaat over de ontwikkeling van leerlandschappen of over de waarde die leren toevoegt aan de organisatie. Voor de L&D professional is dit de grootste uitdaging. In deze workshop nemen wij je mee naar de zoektocht naar de ‘vraag achter de vraag’ en de oplossing die wij als co-creatiepartners Profportaal Zorg en Noordhoff Health steeds beter weten te vinden. De afstemming tussen weg die de professional aflegt, van beginneling tot expert en het pad van de professionele omgeving in de tocht van leerstrategie naar een lerende organisatie. Welke tools en oplossingen snijden hout, welke zijn slechts wegebbende hypes, welke keuzes kan ik het beste maken en vooral: hoe verbind ik verschillende oplossingen tot een inspirerend en écht faciliterend leerlandschap waar lerenden écht wat aan hebben? Aan de hand van een duidelijke visie op leren en de rol van leertechnologie daarin, essentiële principes over hoe en wanneer mensen leren en een schat aan praktijkervaring uit de afgelopen 20 jaar, nemen Noordhoff Health en Profportaal Zorg je mee in het co-creatie proces dat leidt tot nieuwe generatie digitale leeroplossingen maar ook in de visie op het onveranderde belang van sommige traditionele werkvormen, tot het leren uit de dagelijkse samenkomst rond het koffieapparaat aan toe. Slimme combinaties met moderne leertechnologie en concrete en praktische oplossingen die het leven van zowel de L&D professional als de lerenden zelf een stuk aangenamer en overzichtelijker maken.

Bianca van de Pol, Noordhoff Health
Diane Rijkers, Profportaal Zorg

2BLearning
2BLearning
<strong>Theorie en vooral praktijk van flexibel onderwijs</strong><br><br> In de leertafel gaan we op basis van onze praktijkervaring in op de volgende vragen:<br><br> • “Leren zoals je wilt”: hoe kom je van een vast naar een flexibel onderwijsconcept voor je onderwijs en borg je vervolgens de kwaliteit van een flexibele meer gepersonaliseerde opleiding<br> • “Je eigen leerroutes bepalen”: welke didactische ontwerpen van flexibel onderwijs maken persoonlijke leerroutes mogelijk?<br> • “Leren in eigen tempo en waar en wanneer je maar wilt”: hoe zet je leertechnologie in om leerprocessen optimaal te ondersteunen en hoe houd je het overzicht?<br> • En bij dit alles: wat is de rol van docenten en studiecoaches, als studenten zelf hun leerroute bepalen <br><br> <strong>Marja Bakker en Johan de Bruin</strong>, 2BLearning

Theorie en vooral praktijk van flexibel onderwijs

In de leertafel gaan we op basis van onze praktijkervaring in op de volgende vragen:

• “Leren zoals je wilt”: hoe kom je van een vast naar een flexibel onderwijsconcept voor je onderwijs en borg je vervolgens de kwaliteit van een flexibele meer gepersonaliseerde opleiding
• “Je eigen leerroutes bepalen”: welke didactische ontwerpen van flexibel onderwijs maken persoonlijke leerroutes mogelijk?
• “Leren in eigen tempo en waar en wanneer je maar wilt”: hoe zet je leertechnologie in om leerprocessen optimaal te ondersteunen en hoe houd je het overzicht?
• En bij dit alles: wat is de rol van docenten en studiecoaches, als studenten zelf hun leerroute bepalen

Marja Bakker en Johan de Bruin, 2BLearning

Bureau Beerens
Bureau Beerens
Bouwmaat productgroeptrainingen met dubbele ingang. De winkel in 360° foto's, de klus en responsive oefenen.<br><br> Wat doe je met de volgende klantvraag: ontwikkel voor een betaalbare prijs een responsive e-learning met dubbele ingang, vrije navigatie, reagerend oefenen, een check op bestudeerde onderdelen en laat de cursist artikelen ontdekken in een virtuele winkelomgeving. Kan dat eigenlijk wel?<br><br> In een klein uurtje neemt de spreker je in razende vaart mee op ontdekkingstocht door tot voor kort onontgonnen gebied waarin bijna onmogelijke uitdagingen na elke bocht in knipperende hoofdletters oplichten.<br><br> • De klantvraag: een responsive module met dubbele ingang en checks<br> • De beoogde oplossing<br> • De uiteindelijke oplossing<br> • Reagerend oefenen: wat en waarom?<br> • Demo<br> • 360° foto’s: haken en ogen<br> <br><br><strong>Vincent Beerens</strong><br> Vincent is sinds 2004 actief als e-learningontwikkelaar en sinds 2007 directeur van Bureau Beerens.

Bouwmaat productgroeptrainingen met dubbele ingang. De winkel in 360° foto's, de klus en responsive oefenen.

Wat doe je met de volgende klantvraag: ontwikkel voor een betaalbare prijs een responsive e-learning met dubbele ingang, vrije navigatie, reagerend oefenen, een check op bestudeerde onderdelen en laat de cursist artikelen ontdekken in een virtuele winkelomgeving. Kan dat eigenlijk wel?

In een klein uurtje neemt de spreker je in razende vaart mee op ontdekkingstocht door tot voor kort onontgonnen gebied waarin bijna onmogelijke uitdagingen na elke bocht in knipperende hoofdletters oplichten.

• De klantvraag: een responsive module met dubbele ingang en checks
• De beoogde oplossing
• De uiteindelijke oplossing
• Reagerend oefenen: wat en waarom?
• Demo
• 360° foto’s: haken en ogen


Vincent Beerens
Vincent is sinds 2004 actief als e-learningontwikkelaar en sinds 2007 directeur van Bureau Beerens.

InBrain
InBrain
VR, AR, Chatbots, Gamification, Adaptive Learning,<br> Personalized Learning, Micro Learning, Content Curation, Interactive Video, Social Learning... Alleen hip doen of waard om beter te bekijken? <br><br> We zijn benieuwd naar jullie ervaring en gaan graag met elkaar de discussie aan. Eefje en Sjors delen hun ervaring en praktische tips om direct mee aan de slag te gaan<br><br> <strong>Eefje Albers (Innovatie Manager) & Sjors van Gils (Senior learning consultant)</strong> Inbrain

VR, AR, Chatbots, Gamification, Adaptive Learning,
Personalized Learning, Micro Learning, Content Curation, Interactive Video, Social Learning... Alleen hip doen of waard om beter te bekijken?

We zijn benieuwd naar jullie ervaring en gaan graag met elkaar de discussie aan. Eefje en Sjors delen hun ervaring en praktische tips om direct mee aan de slag te gaan

Eefje Albers (Innovatie Manager) & Sjors van Gils (Senior learning consultant) Inbrain

Jobtraining
Jobtraining
<strong> ‘Leer door te doen’ – Design je eigen challenges </strong><br><br> Je wilt aan de slag met vaardigheden die je verder brengen in je carrière. Overtuigingskracht, zelfkennis, het vermogen om sterke relaties op te bouwen, feedforward of creativiteit. Maar nieuw gedrag in praktijk brengen, kan soms best lastig zijn. Diverse onderzoeken bevestigen dat gedragsverandering ontstaat wanneer je dit gedrag opdeelt in kleine stappen (steps to milestones). Wij helpen jou hierbij met de learning track. Dit is een leeroplossing bestaande uit 1 dag training van een expert, een praktijkleerperiode met challenges en een halve dag verdiepingstraining waarin je leert van elkaar (70-20-10 leren). Challenges zijn kleine opdrachten die je activeren om nieuw geleerde skills direct toe te passen in je werk. Je ontvangt 1 korte doe opdracht per week, 6 weken lang. Door challenges ga je leren door te doen, maar ook leren van collega’s. Je leert wanneer het past in jouw workflow en wordt uitgedaagd om nieuwe vaardigheden te oefenen in de praktijk. <br><br> In deze Learning table ga jij als learning professional zelf challenges ontwikkelen. Je gaat invulling geven aan het leren door te doen binnen jouw organisatie (70% leren). Knip competenties op in klein en concreet gedrag en design je eigen challenges. Ontwikkel een learning track voor medewerkers die zich snel willen ontwikkelen. Gewoon, door te doen. <br><br> Jobtraining geeft met het vaste ritme van de learning track met succes vorm aan diverse leerprogramma’s op het gebied van organisatie- talent en teamontwikkeling, feedforward en management development. <br><br> <strong>Renske Roet </strong>– Expert praktijkleren & Managing partner Jobtraining<br> www.jobtraining.nl<br> 0204230603

‘Leer door te doen’ – Design je eigen challenges

Je wilt aan de slag met vaardigheden die je verder brengen in je carrière. Overtuigingskracht, zelfkennis, het vermogen om sterke relaties op te bouwen, feedforward of creativiteit. Maar nieuw gedrag in praktijk brengen, kan soms best lastig zijn. Diverse onderzoeken bevestigen dat gedragsverandering ontstaat wanneer je dit gedrag opdeelt in kleine stappen (steps to milestones). Wij helpen jou hierbij met de learning track. Dit is een leeroplossing bestaande uit 1 dag training van een expert, een praktijkleerperiode met challenges en een halve dag verdiepingstraining waarin je leert van elkaar (70-20-10 leren). Challenges zijn kleine opdrachten die je activeren om nieuw geleerde skills direct toe te passen in je werk. Je ontvangt 1 korte doe opdracht per week, 6 weken lang. Door challenges ga je leren door te doen, maar ook leren van collega’s. Je leert wanneer het past in jouw workflow en wordt uitgedaagd om nieuwe vaardigheden te oefenen in de praktijk.

In deze Learning table ga jij als learning professional zelf challenges ontwikkelen. Je gaat invulling geven aan het leren door te doen binnen jouw organisatie (70% leren). Knip competenties op in klein en concreet gedrag en design je eigen challenges. Ontwikkel een learning track voor medewerkers die zich snel willen ontwikkelen. Gewoon, door te doen.

Jobtraining geeft met het vaste ritme van de learning track met succes vorm aan diverse leerprogramma’s op het gebied van organisatie- talent en teamontwikkeling, feedforward en management development.

Renske Roet – Expert praktijkleren & Managing partner Jobtraining
www.jobtraining.nl
0204230603

SkillsTown
SkillsTown
<strong>Sessie 1 – Beter presteren dankzij micro-leren</strong><br><br> Wat is performance support en hoe kun je dit als organisatie inzetten, zodat je er het meeste uithaalt? Een van de toepassingen voor performance support die zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld, is micro-leren. Kort en krachtige mini cursussen die je meteen de essentie van een onderwerp uitleggen op het moment dat jij het nodig hebt. Dit is een perfecte manier om in te spelen op het 70:20:10 principe, waarbij ervan uit wordt gegaan dat het overgrote deel van je kennis wordt opgedaan in de praktijk. <br><br> In deze sessie kom je erachter hoe jouw organisatie de meest optimale vorm van performance support kan toepassen en we laten je zien hoe eenvoudig het is om binnen enkele minuten je eigen essential (microcursus) te maken. <br> Na afloop van deze sessie heb je: <br><br> • inzicht in de verandering van leren naar informeren; <br> • gezien welke invloed performance support op leren binnen organisaties heeft; <br> • geleerd hoe jouw organisatie de meest optimale vorm van performance support toepast. <br><br><strong>Danny van Heesch</strong><br> Danny is Performance Consultant bij SkillsTown.

Sessie 1 – Beter presteren dankzij micro-leren

Wat is performance support en hoe kun je dit als organisatie inzetten, zodat je er het meeste uithaalt? Een van de toepassingen voor performance support die zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld, is micro-leren. Kort en krachtige mini cursussen die je meteen de essentie van een onderwerp uitleggen op het moment dat jij het nodig hebt. Dit is een perfecte manier om in te spelen op het 70:20:10 principe, waarbij ervan uit wordt gegaan dat het overgrote deel van je kennis wordt opgedaan in de praktijk.

In deze sessie kom je erachter hoe jouw organisatie de meest optimale vorm van performance support kan toepassen en we laten je zien hoe eenvoudig het is om binnen enkele minuten je eigen essential (microcursus) te maken.
Na afloop van deze sessie heb je:

• inzicht in de verandering van leren naar informeren;
• gezien welke invloed performance support op leren binnen organisaties heeft;
• geleerd hoe jouw organisatie de meest optimale vorm van performance support toepast.

Danny van Heesch
Danny is Performance Consultant bij SkillsTown.

SkillsTown
SkillsTown
<strong>Sessie 2 – Hoe word en blijf je een lerende organisatie?</strong><br><br> Bijna iedere organisatie maakt tegenwoordig gebruik van prachtige online leeromgevingen en Leer Management Systemen. Alles om de medewerkers de juiste kennis tot zich te laten nemen en het beste uit zichzelf te halen. Maar wat veel organisaties ervaren, is dat er na zo’n lancering weinig gebruik wordt gemaakt van de leeromgeving. Hoe komt dit en wat kun je als organisatie doen om het gebruik wel te stimuleren? <br><br> In deze sessie nemen we je mee in het worden en het blijven van een lerende organisatie. Onze implementatie consultant laat je zien hoe je medewerkers kunt informeren en inspireren om te blijven leren. <br> Na afloop van deze sessie: <br><br> • weet je wat een lerende organisatie is; <br> • heb je gezien wat een corporate academie behelst; <br> • kun je aan de slag met concrete voorbeelden om je medewerkers te inspireren te blijven leren. <br><br><strong>Lisan van der Lee</strong><br> Lisan is implementatie consultant bij SkillsTown.

Sessie 2 – Hoe word en blijf je een lerende organisatie?

Bijna iedere organisatie maakt tegenwoordig gebruik van prachtige online leeromgevingen en Leer Management Systemen. Alles om de medewerkers de juiste kennis tot zich te laten nemen en het beste uit zichzelf te halen. Maar wat veel organisaties ervaren, is dat er na zo’n lancering weinig gebruik wordt gemaakt van de leeromgeving. Hoe komt dit en wat kun je als organisatie doen om het gebruik wel te stimuleren?

In deze sessie nemen we je mee in het worden en het blijven van een lerende organisatie. Onze implementatie consultant laat je zien hoe je medewerkers kunt informeren en inspireren om te blijven leren.
Na afloop van deze sessie:

• weet je wat een lerende organisatie is;
• heb je gezien wat een corporate academie behelst;
• kun je aan de slag met concrete voorbeelden om je medewerkers te inspireren te blijven leren.

Lisan van der Lee
Lisan is implementatie consultant bij SkillsTown.

Beau de Chat Biecht Bot
Beau de Chat Biecht Bot
<br>Leren van fouten is makkelijker gezegd dan gedaan. Het is makkelijk om te zien dat het fout was om een glas stuk te laten vallen maar hoe leer je van een project waar je een slecht gevoel over hebt? <a href="http://www.kessels-smit.com/nl/leren-van-je-fouten-makkelijker-gezegd-dan-gedaan">De biechtbox is een beproefde methodiek</a> ontwikkeld door Kirste den Hollander om in gesprek te gaan over fouten. De biecht wordt hierbij afgenomen door iemand die vragen stelt.<br><br> Chatbots zijn in opkomst. Een chatbot is een robot gesprekspartner waarmee je online kunt chatten. Joitske Hulsebosch van Ennuonline en Kirste den Hollander van Kessels en Smit hebben nu Beau de chatbot ontwikkeld om online te biechten. Beau is al getest. Bij 75% helpt Beau reflecteren en nieuwe inzichten op te doen over een situatie die een andere afloop had dan verwacht. Jij kunt dit nu ook zelf ervaren. Je bent welkom om op Next Learning bij Beau te komen biechten!


Leren van fouten is makkelijker gezegd dan gedaan. Het is makkelijk om te zien dat het fout was om een glas stuk te laten vallen maar hoe leer je van een project waar je een slecht gevoel over hebt? De biechtbox is een beproefde methodiek ontwikkeld door Kirste den Hollander om in gesprek te gaan over fouten. De biecht wordt hierbij afgenomen door iemand die vragen stelt.

Chatbots zijn in opkomst. Een chatbot is een robot gesprekspartner waarmee je online kunt chatten. Joitske Hulsebosch van Ennuonline en Kirste den Hollander van Kessels en Smit hebben nu Beau de chatbot ontwikkeld om online te biechten. Beau is al getest. Bij 75% helpt Beau reflecteren en nieuwe inzichten op te doen over een situatie die een andere afloop had dan verwacht. Jij kunt dit nu ook zelf ervaren. Je bent welkom om op Next Learning bij Beau te komen biechten!

Toolbar
Toolbar

GoodPractice
GoodPractice
<br><strong>How UK Managers Really Learn</strong><br><br> Owen Ferguson reveals the results from three years of GoodPractice research into the learning habits of managers in large UK organisations. <br> What do managers actually do to handle unfamiliar challenges at work? Do they use internal or external resources more often?<br> What role do the internet and social media play, and what impact do e-learning and learning management systems have?<br> Owen answers all these questions and more, with evidence and insights into real-world practice.<br><br> Owen Ferguson has worked in UK L&D for 20 years, firstly as a consultant, then as a manager with a number of FTSE 100 Companies. <br> He has been with GoodPractice for 11 years and, as well as being Managing Director he is a regular contributor to the GoodPractice Podcast.<br> <br><br> <strong>Owen Ferguson</strong> | GoodPractice


How UK Managers Really Learn

Owen Ferguson reveals the results from three years of GoodPractice research into the learning habits of managers in large UK organisations.
What do managers actually do to handle unfamiliar challenges at work? Do they use internal or external resources more often?
What role do the internet and social media play, and what impact do e-learning and learning management systems have?
Owen answers all these questions and more, with evidence and insights into real-world practice.

Owen Ferguson has worked in UK L&D for 20 years, firstly as a consultant, then as a manager with a number of FTSE 100 Companies.
He has been with GoodPractice for 11 years and, as well as being Managing Director he is a regular contributor to the GoodPractice Podcast.


Owen Ferguson | GoodPractice

Infolearn
Infolearn
<strong>Competence Based Education </strong><br><br> <strong>Wie? Anneke Hinzen & Lisa Siebelink</strong><br> Onderwerp; Competence Based Education <br><br> Gepersonaliseerd leren: een realistische aanpak. Tijdens deze workshop gaan we van achter naar voren. Wat is het doel? En hoe kunnen we dat, met de middelen die Infolearn de laatste jaren ontwikkeld heeft, bereiken? Welke type competenties, autorisaties en talenten koppelen we aan leerpaden en activiteiten. We starten met een leeg portfolio en werken naar een dashboard vol mogelijkheden. Als de tijd het toelaat, kunnen we de realiteit verlaten en dromen over de toekomst. Ben jij er klaar voor?

Competence Based Education

Wie? Anneke Hinzen & Lisa Siebelink
Onderwerp; Competence Based Education

Gepersonaliseerd leren: een realistische aanpak. Tijdens deze workshop gaan we van achter naar voren. Wat is het doel? En hoe kunnen we dat, met de middelen die Infolearn de laatste jaren ontwikkeld heeft, bereiken? Welke type competenties, autorisaties en talenten koppelen we aan leerpaden en activiteiten. We starten met een leeg portfolio en werken naar een dashboard vol mogelijkheden. Als de tijd het toelaat, kunnen we de realiteit verlaten en dromen over de toekomst. Ben jij er klaar voor?

TalentSoft
TalentSoft
<strong>User generated content – alle kennis heb je al in huis!</strong><br><br> Als het goed is weet je dat je medewerkers alle kennis al in huis hebben om je bedrijf succesvol te laten zijn. Waarom zet je ze dan niet zelf aan de slag om deze kennis te delen? Aan deze learning table bespreken we de volgende zaken op het gebied van user generated content:<br><br> • Hoe kan je eenvoudig medewerkers content laten maken?<br> • Hoe kan je eenvoudig je medewerkers content laten delen?<br> • Hoe zorg ik voor een continu programma van user generated content? <br> • Wat zijn de valkuilen op het gebied van user generated content?<br> • Tips & Best practices <br><br> <strong>Govert van den Aardweg</strong> | Talentsoft

User generated content – alle kennis heb je al in huis!

Als het goed is weet je dat je medewerkers alle kennis al in huis hebben om je bedrijf succesvol te laten zijn. Waarom zet je ze dan niet zelf aan de slag om deze kennis te delen? Aan deze learning table bespreken we de volgende zaken op het gebied van user generated content:

• Hoe kan je eenvoudig medewerkers content laten maken?
• Hoe kan je eenvoudig je medewerkers content laten delen?
• Hoe zorg ik voor een continu programma van user generated content?
• Wat zijn de valkuilen op het gebied van user generated content?
• Tips & Best practices

Govert van den Aardweg | Talentsoft

 

Playground sessie programma

09.30 – 10.30

  • Flight Tour 1 op de Playground: in 15 min. 30 antwoorden op 1 vraag!
  • De Toolbar: verbeter je kennis en vaardigheden met gratis tools – gratis advies!
  • Beau de Chat Biecht Bot – biechten bij een chatbot

10.30 – 11.00

11.00 – 11.55

12.05 – 13.00

13.00 – 14.00

14.00 – 14.45

  • Flight Tour 2 op de Playground: in 15 min. 30 antwoorden op 1 vraag!
  • Interactieve sessie met Bob Mosher en partners op podium, olv Wout Plevier
  • Live streaming van de Next Learning Studio met congresprekers
  • De Toolbar: verbeter je kennis en vaardigheden met gratis tools – gratis advies!
  • Beau de Chat Biecht Bot – biechten bij een chatbot
  • Partnersessie 9 in Dexterzaal 30 IJsfontein: Hoe bouw je een Escaperoom? Speel zelf!
  • Partnersessie 10 in Dexterzaal 17 Noordhoff Health en Profportaal Zorg: Help, hoe richt ik mijn leerlandschap nou het beste in?
  • Partnersessie 11 in Dexterzaal 15 Mediasite: Jij als Game-Changers In content creation

14.45 – 15.15

  • De Toolbar: verbeter je kennis en vaardigheden met gratis tools – gratis advies!
  • Beau de Chat Biecht Bot – biechten bij een chatbot

15.15 – 16.10

17.15 – 18.15

  • Live streaming van de Next Learning Studio met congresprekers

Playground podium programma

9:45 – 10:30

Vraag kwartier – AVG: wat moet jij hiermee?
Stel je vragen aan privacy expert Sebastien Daniels van SAF VISUAL

 

10:35 – 10:45

Kirste den Hollander (Thema: leren van fouten)

 

10:45 – 11:00

10 minute energizer – door Wout Plevier

 

11:00 – 11:15

Hoe kies je de beste leverancier? Job Bilsen

 

11:15 – 11:30

Vraag kwartier – AVG: wat moet jij hiermee?
Stel je vragen aan privacy expert Sebastien Daniels van SAF VISUAL

 

11:30 – 11:45

Productpresentaties

 

11:45 – 12:00

Productpresentaties

 

12:05 – 13:00

Mini slim show: Zet binnen 5 stappen talent aan in jouw organisatie

 

13:00 – 13:15

Pauze

 

13:15 – 13:30

10 minute energizer – door Wout Plevier

 

13:30 – 14:00

Breinleren en talentontwikkeling – Ria van Dinteren & Wout Plevier

 

14:00 – 14:45

Bob Mosher

 

14:45 – 15:15

Pauze Boekpresentatie Nick van Dam

 

15:15 – 16:10

Mini slim show: Zet binnen 5 stappen talent aan in jouw organisatie

 

16:15 – 16:30

Productpresentatie

 

16:30 – 16:45

Productpresentatie

 

16:45 – 17:00

15 minute energizer – door Wout Plevier

 

17:15 – 18:15

Borrel

 

Next Learning Playground

De interessantste contacten en nieuwste ontwikkelingen

24 april 2018 | Den Bosch | €99,- | onderdeel van Next Learning

Leren is proberen, ontdekken en ervaren. Het fout doen en het nog eens proberen. In je zoektocht naar kennis moet je het soms kunnen aanraken. Dus: kom zien, proeven, voelen, horen en beleven. Een complete dag voor slechts €99,-, dus zorg dat je erbij bent.

Ps. De Learning Playground is onderdeel van Next Learning, bekijk het programma van 2018.

Kom spelend leren!

Op de Learning Playground presenteren experts in o.a. tools, implementatie en strategie zich op hun meest creatieve manier:

  • Ontdek de nieuwste ontwikkelingen
  • Leer van deze experts tijdens inspirerende partnersessies (deze worden binnenkort bekend gemaakt)
  • Ontmoet degene die je kan helpen met de juiste oplossing
  • Experimenteer en probeer uit
  • Doe nieuwe inspiratie op via het Pitchpodium: de innovatieve benadering van start-ups

Partner worden in 2018?

Op de Learning Playground krijg je als partner de kans om jezelf op innovatieve en creatieve wijze te presenteren. En zoals je al hebt gelezen: deelnemers komen naar de Playground om te zien, proeven, voelen, horen en beleven. Een enthousiaste doelgroep dus! En wil je extra opvallen? Die mogelijkheid bieden we via een A-locatie!

 

Wil je dit als organisatie niet missen? Neem vrijblijvend contact op met Guusje Verhoeven: 06 – 5161 8303 | g.verhoeven@sbo.nl

Learning Congres 2018
Incl. Learning Playground
€799,-*
Het complete pakket (incl. Learning Playground):

 

Keynotes en expertsessies in de 5 thema’s

HRD Nomad

Learning Circles (vol=vol)

Design for Learning Performance Track

De nieuwste ontwikkelingen

Netwerken

Partnersessies

Experimenteren

Meer info

*Tip: kom met 3 of meer collega’s en ontvang collegakorting. >>
Learning Playground 2018
€99,-
Zie, proef, voel, hoor, beleef en ontmoet:

 

Netwerken

Partnersessies

Experimenteren

Meer info

 

 

nextlearning.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018