4 Motivatoren en 6 Verleidingsprincipes om de online lerende te engagen!

4 Motivatoren en 6 Verleidingsprincipes om de online lerende te engagen!

Door Wim van der Mark, specialist in verleiding en dialoog | Cialdini-principes.

Wat zorgt er nu eigenlijk voor dat een lerende telkens terug keert naar jouw online leertool? Wanneer is hij/zij enthousiast om dieper de stof in te gaan? Wanneer gaat de lerende de kennis écht gebruiken? Is het onderwijskundig concept dat de basis is voor je learning voldoende? Of kun je nog meer zaken benutten?

We weten dat het brein sterk bepalend is bij het engagen van lerenden. Of iemand leert en gemotiveerd is om te leren, wordt beïnvloed door het brein. Een specialisme dat veel gebruik maakt van dit breininzicht is marketing.

Ok, we zijn natuurlijk geen marketeers. We willen niks verkopen. We zijn geen schreeuwerige Bol.com of Booking.com dat continu de website aanpast om meer te verkopen. Maar als we leren steeds meer online aanbieden, zouden we wel veel kunnen leren van de aanpak van marketeers. Er bestaan diverse onderzoeken die al 10-tallen jaren opnieuw aantonen dat een bepaalde aanpak telkens weer opnieuw bewijzen.

Laten we leren van iemand buiten ons eigen vakgebied!

  • Wat zijn dominante ‘motivatoren’ en hoe benutten we die op een digitaal scherm?
  • Hoe kunnen de 6 verleidingsprincipes helpen om de lerende te engagen?

We gaan ook kijken hoe deze principes worden toegepast bij online aanbieders, zoals GoodHabitz. Durf jij te leren van mensen buiten jouw eigen vakgebied? Doe mee!

Related Posts

Comments are closed.

nextlearning.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019