Terugblik 2018

Tijdens Next Learning 2018 kwamen 800 learning professionals bijeen om te ontdekken hoe het leren in hun organisatie anders kan/moet..

Bekijk de video’s, presentaties en meer Houd me op de hoogte van 2019


Samen met een aantal sprekers en deelnemers kijken we terug op wederom een geslaagde editie van Next Learning!

In dit eBook ga je onder andere lezen over de keynotes van Julian Stodd, Arend Ardon en de muzikale afsluiting van Dominic Seldis.

Daarnaast hebben we met 7 professionals en 7 lerenden interessante podcasts opgenomen. Hier vind je aan het einde van het eBook een overzicht van!

Namens team Next Learning, veel lees plezier!

Download het eBook: Next Learning 2018 (PDF)

 


Sfeer impressie

Bekijk alle foto’s

 

Het programma 2018

/* * Custom CSS For Timetable */ #sched-schedule-5-1104085930 .sched-column-header { background: #f5f4f0; color: #f5f4f0; } #sched-schedule-5-1104085930 .sched-column-header:after { background: #ffffff; } #sched-schedule-5-1104085930 .sched-columns .sched-column:last-child .sched-column-header:after { background: #f5f4f0; } #sched-schedule-5-1104085930 .sched-column-bg-block { background: #f5f4f0; border-color: #f5f4f0; } #sched-schedule-5-1104085930 .sched-column-bg-block:after { background: #f5f4f0; } #sched-schedule-5-1104085930 .sched-row-no-title .sched-column .sched-column-bg { box-shadow: 0 -1px 0 #f5f4f0; } #sched-schedule-5-1104085930 .sched-title { color: #231918; } #sched-schedule-5-1104085930 .sched-time-value { color: #222021; } #sched-schedule-5-1104085930 .sched-event .sched-event-inner { color: #0a0a0a; text-align: left; } #sched-schedule-5-1104085930 .sched-event.sched-event-invert .sched-event-inner { } /*#sched-schedule-5-1104085930 a.sched-event.sched-event-sort-hidden { opacity: 0.25; }*/ #sched-schedule-5-1104085930 .sched-sort .sched-sort-current .sched-sort-current-label { width: 100px; } #sched-schedule-5-1104085930 .sched-sort.sched-sort-open .sched-sort-dropdown .sched-sort-current .sched-sort-current-label { width: 180px; } /* * Custom CSS Event Popup */ #sched-schedule-5-1104085930-popup .sched-popup-description { } #sched-schedule-5-1104085930-popup .sched-popup-description .sched-meta a, #sched-schedule-5-1104085930-popup .sched-popup-description .sched-popup-description-text a { color: #f78721; } #sched-schedule-5-1104085930-popup .sched-popup-description .sched-meta, #sched-schedule-5-1104085930-popup .sched-popup-description .sched-popup-description-text { color: #222021; background: #ffffff; } /* * List */ #sched-schedule-5-1104085930-list .sched-list-title { color: #231918; } #sched-schedule-5-1104085930-list .sched-list-column-title { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-5-1104085930-list .sched-list-event { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-5-1104085930-list .sched-list-event:hover { color: #000; } #sched-schedule-5-1104085930-list .sched-list-event-description { color: #666; } #sched-schedule-5-1104085930-list .sched-list-event-title { font-weight: bold; ; }
Next Learning 2018
Keynote Julian stodd | 09:45 - 10:30
Keynote Julian stodd | 09:45 - 10:30
</strong><h3>The engaged employee: about motivation, trust and reward</h3></strong> <p>In this keynote Julian Stodd will explore three dimensions: <ul> <li>The motivation to engage</li> <li>The landscape of trust</li> <li>The nature of reward and recognition</li> </ul> </p>
1

The engaged employee: about motivation, trust and reward

In this keynote Julian Stodd will explore three dimensions:

  • The motivation to engage
  • The landscape of trust
  • The nature of reward and recognition

Leer-track
Leer-track
De 4 GameChangers

De 4 GameChangers

Expertsessie
Expertsessie
ROI op Talent: benut het potentieel van je mensen!

ROI op Talent: benut het potentieel van je mensen!

Expertsessie
Expertsessie
<strong>Spelregels voor persoonlijke ontwikkeling</strong><br><br> Ieder mens is intrinsiek gemotiveerd om zichzelf te ontwikkelen. Nieuwsgierigheid is de drijvende kracht. Maar deze kracht wil je wel de goede kant op sturen. Jan Willem Huisman van IJsfontein laat zien hoe je een rijke leer- en ontwikkel omgeving ontwerpt op basis van spelprincipes. Dit kan digitaal in een app, maar ook in de vorm van een escape room.

Spelregels voor persoonlijke ontwikkeling

Ieder mens is intrinsiek gemotiveerd om zichzelf te ontwikkelen. Nieuwsgierigheid is de drijvende kracht. Maar deze kracht wil je wel de goede kant op sturen. Jan Willem Huisman van IJsfontein laat zien hoe je een rijke leer- en ontwikkel omgeving ontwerpt op basis van spelprincipes. Dit kan digitaal in een app, maar ook in de vorm van een escape room.

Expertsessie
Expertsessie
Hersenkennis is mensenkennis

Hersenkennis is mensenkennis

Expertsessie
Expertsessie
Storytelling & AR/VR

Storytelling & AR/VR

Expert Sessie
Expert Sessie
Hoe implementeer je succesvolle werkplekleer-projecten?

Hoe implementeer je succesvolle werkplekleer-projecten?

Interactief gesprek
Interactief gesprek
Management Development

Management Development

Expertsessie
Expertsessie
Using Artificial Intelligence (AI) and Chatbots

Using Artificial Intelligence (AI) and Chatbots

Expertsessie
Expertsessie
Al werkend veranderen

Al werkend veranderen

Dubbele expertsessie
Dubbele expertsessie
Echte klantfocus met Design Thinking

Echte klantfocus met Design Thinking

Partnersessie
Partnersessie
Beter presteren dankzij micro-leren

Beter presteren dankzij micro-leren

Partnersessie
Partnersessie
Competence Based Education

Competence Based Education

Partnersessie
Partnersessie
Gamification: Hoe koppel je persoonlijke ontwikkeling aan prestatieverbetering op de werkvloer?

Gamification: Hoe koppel je persoonlijke ontwikkeling aan prestatieverbetering op de werkvloer?

Leer-track
Leer-track
Connecting your learning information flows (with new stadard xAP)

Connecting your learning information flows (with new stadard xAP)

Expertsessie
Expertsessie
Leren versmelten met de werkplek - een GameChanging aanpak!

Leren versmelten met de werkplek - een GameChanging aanpak!

Learning table 1
Learning table 1
De Sligro Academy

De Sligro Academy

Learning table 2
Learning table 2
Social Engaged Action Learning (SEAL)

Social Engaged Action Learning (SEAL)

Learning table 3
Learning table 3
in de praktijk van Randstad

in de praktijk van Randstad

Learning table 4
Learning table 4
Vakmanschap bij AH

Vakmanschap bij AH

Learning table 5
Learning table 5
Blended challenges

Blended challenges

Learning table 6
Learning table 6
Microsoft Hololens

Microsoft Hololens

Learning table 7
Learning table 7
Olievlekmanagement bij Erasmus MC

Olievlekmanagement bij Erasmus MC

Learning table 8
Learning table 8
Werkplekcurricula van een ziekenhuis

Werkplekcurricula van een ziekenhuis

Learning table 9
Learning table 9
Succesvolle leeraanpak in zorg

Succesvolle leeraanpak in zorg

Learning table 10
Learning table 10
HeidelbergCement - de impact van werkplekleren

HeidelbergCement - de impact van werkplekleren

Learning table 11
Learning table 11
Een stappenplan van KLM

Een stappenplan van KLM

Learning table 12
Learning table 12
Innovatieve werkplek-aanpak bij FrieslandCampina

Innovatieve werkplek-aanpak bij FrieslandCampina

Learning table 13
Learning table 13
AXA Contextual help

AXA Contextual help

Learning table 14
Learning table 14
ProRail: Businessaanpak

ProRail: Businessaanpak

Learning table 15
Learning table 15
‘Leer door te doen’

‘Leer door te doen’

Learning table 16
Learning table 16
Bouwmaat productgroeptrainingen met dubbele ingang.

Bouwmaat productgroeptrainingen met dubbele ingang.

Learning table 17
Learning table 17
Competence Based Education<br><br> <strong>Wie? Anneke Hinzen & Lisa Siebelink</strong><br> Onderwerp; Competence Based Education <br><br> Gepersonaliseerd leren: een realistische aanpak. Tijdens deze workshop gaan we van achter naar voren. Wat is het doel? En hoe kunnen we dat, met de middelen die Infolearn de laatste jaren ontwikkeld heeft, bereiken? Welke type competenties, autorisaties en talenten koppelen we aan leerpaden en activiteiten. We starten met een leeg portfolio en werken naar een dashboard vol mogelijkheden. Als de tijd het toelaat, kunnen we de realiteit verlaten en dromen over de toekomst. Ben jij er klaar voor?

Competence Based Education

Wie? Anneke Hinzen & Lisa Siebelink
Onderwerp; Competence Based Education

Gepersonaliseerd leren: een realistische aanpak. Tijdens deze workshop gaan we van achter naar voren. Wat is het doel? En hoe kunnen we dat, met de middelen die Infolearn de laatste jaren ontwikkeld heeft, bereiken? Welke type competenties, autorisaties en talenten koppelen we aan leerpaden en activiteiten. We starten met een leeg portfolio en werken naar een dashboard vol mogelijkheden. Als de tijd het toelaat, kunnen we de realiteit verlaten en dromen over de toekomst. Ben jij er klaar voor?

Learning table 18
Learning table 18
Alle kennis heb je al in huis!

Alle kennis heb je al in huis!

Learning table 19
Learning table 19
Trends in online leren, wat moet ik er mee?!?

Trends in online leren, wat moet ik er mee?!?

Learning table 20
Learning table 20
Marja Bakker, 2BLearning

Marja Bakker, 2BLearning

Partnersessie
Partnersessie
aNewSpring

aNewSpring

Dubbele expertsessie
Dubbele expertsessie
Echte klantfocus met Design Thinking

Echte klantfocus met Design Thinking

Partnersessie
Partnersessie
Hoe word en blijf je een lerende organisatie?

Hoe word en blijf je een lerende organisatie?

Partnersessie
Partnersessie
The Future of Learning - are we transforming?

The Future of Learning - are we transforming?

Partnersessie
Partnersessie
Praktijkcases veranderingen BookBoon

Praktijkcases veranderingen BookBoon

Expertsessie
Expertsessie
De (leer)kracht van emotie binnen handbereik!

De (leer)kracht van emotie binnen handbereik!

Partnersessie
Partnersessie
Leren en werken op de werkvloer met video in het Groene Hart Ziekenhuis

Leren en werken op de werkvloer met video in het Groene Hart Ziekenhuis

Partnersessie
Partnersessie
</strong>Communicatie-thermometer! Case Rabobank: online scan klantgerichtheid, samenwerking en resultaatgerichtheid</strong><br><br> Hoe meet en verbeter je het communicatieve niveau van duizenden medewerkers? En wat vinden ze er zelf van? <br> In online rollenspelen laten mensen zichzelf zien. Via gevalideerde criteria en professionele beoordeling, krijgt iedereen - individueel en strikt persoonlijk - inzicht in zijn competenties om hierna gericht te ontwikkelen. Tijdens deze bijeenkomst is er uitleg over de systematiek en worden ervaringen van een lopend project bij Rabobank gedeeld.<br><br> <strong>Marijn de Geus, CEO | TrainTool & Anne-Ruth Webbink, Business Development Manager | Rabobank</strong>

Communicatie-thermometer! Case Rabobank: online scan klantgerichtheid, samenwerking en resultaatgerichtheid

Hoe meet en verbeter je het communicatieve niveau van duizenden medewerkers? En wat vinden ze er zelf van?
In online rollenspelen laten mensen zichzelf zien. Via gevalideerde criteria en professionele beoordeling, krijgt iedereen - individueel en strikt persoonlijk - inzicht in zijn competenties om hierna gericht te ontwikkelen. Tijdens deze bijeenkomst is er uitleg over de systematiek en worden ervaringen van een lopend project bij Rabobank gedeeld.

Marijn de Geus, CEO | TrainTool & Anne-Ruth Webbink, Business Development Manager | Rabobank

Keynote Arend Ardon 14:00 - 14:45
Keynote Arend Ardon 14:00 - 14:45
<h3><strong>Ontketen vernieuwing! Wakker het vuurtje aan!</h3></strong> <p> Arend Ardon laat je zien en ervaren wat de ingesleten patronen zijn. <br>En dat veranderen gaat over psychologie van mensen, emotionele intelligentie en jezelf kwetsbaar opstellen: veel minder maakbaar dan eigenlijk plezierig zou zijn! <br>Het zijn belangrijke lessen die onze kijk op veranderstrategieën direct verandert.<p> <p><strong>Over het aanwakkeren van vuurtjes!<strong></p>
1

Ontketen vernieuwing! Wakker het vuurtje aan!

Arend Ardon laat je zien en ervaren wat de ingesleten patronen zijn.
En dat veranderen gaat over psychologie van mensen, emotionele intelligentie en jezelf kwetsbaar opstellen: veel minder maakbaar dan eigenlijk plezierig zou zijn!
Het zijn belangrijke lessen die onze kijk op veranderstrategieën direct verandert.

Over het aanwakkeren van vuurtjes!

Partnersessie
Partnersessie
WORKSHOP ESCAPEROOM

WORKSHOP ESCAPEROOM

Partnersessie
Partnersessie
NOORDHOFF

NOORDHOFF

Partnersessie
Partnersessie
MEDIASITE

MEDIASITE

Leer-track
Leer-track
5 Moments of Need praktisch toepassen in werkplekleren

5 Moments of Need praktisch toepassen in werkplekleren

Expertsessie
Expertsessie
New Standard xAPI

New Standard xAPI

Expertsessie
Expertsessie
Hoe vergroot je eigenaarschap in jouw organisatie?

Hoe vergroot je eigenaarschap in jouw organisatie?

Expertsessie
Expertsessie
Ga doen wat je écht belangrijk vindt…

Ga doen wat je écht belangrijk vindt…

Expertsessie
Expertsessie
Radboudumc versnelt haar strategie

Radboudumc versnelt haar strategie

Expertsessie
Expertsessie
Een Social MOOC als katalysator

Een Social MOOC als katalysator

Expertsessie
Expertsessie
Van leerprogramma naar organisatie leren

Van leerprogramma naar organisatie leren

Expertsessie
Expertsessie
De Lerende zelfstandig

De Lerende zelfstandig

Expertsessie
Expertsessie
3x leerstrategie bij ABNAmro

3x leerstrategie bij ABNAmro

Expertsessie
Expertsessie
3 Praktijkcases Werkplekleren

3 Praktijkcases Werkplekleren

Expertsessie
Expertsessie
7 Succesfactoren

7 Succesfactoren

Partnersessie
Partnersessie
Boer zoekt LMS | Defacto

Boer zoekt LMS | Defacto

Partnersessie
Partnersessie
How UK Managers Really Learn

How UK Managers Really Learn

Keynote Domenic Seldis 16:20 - 17:15
Keynote Domenic Seldis 16:20 - 17:15
<h3><strong>Talent als kikkers in een kruiwagen!??</strong></h3> <p>Het individuele talent een kans geven. Dat vraagt natuurlijk wel om een heel andere aanpak.<br>Hoe zorg je dat al die individuele talenten samen één geheel vormen?</p> <p>Géén leiding geven, dat hebben we al eerder geleerd van een professor.<br> <strong>Maar wat dan wél????</strong></p>

Talent als kikkers in een kruiwagen!??

Het individuele talent een kans geven. Dat vraagt natuurlijk wel om een heel andere aanpak.
Hoe zorg je dat al die individuele talenten samen één geheel vormen?

Géén leiding geven, dat hebben we al eerder geleerd van een professor.
Maar wat dan wél????

Next Learning 2018

Over Next Learning 2018

The Courseware Company

Wij zijn de partner die de verbinding maakt tussen didactiek, leertechnologie en bedrijfsprocessen. Wij bieden bewezen en…

How to: 21st century skills | Bereid je voor op de toekomst

Door: Danny van Heesch, Performance consultant SkillsTown Het klinkt zo eenvoudig: de 21st century skills geven aan wat je…

Welkom aan boord! Speeches van Transavia cabinepersoneel, blended getraind

Door: Mireille Goos van Faculty of Skills en Koen Sterrenburg, Transavia Drie verschillende speeches, voor een vol…

Een revolutionaire nieuwe kijk op leren en ontwikkelen in een organisatie

1. Eigenaarschap binnen het moderne LMS 2. Learning experience & Curation 3. Het einde van de traditionele…

Leren en presteren: vakmanschap en leren(d) samenwerken bij NS

Ga mee in de wereld van NS! Inzetten van nieuw materieel.., nóg vaker zichtbaar en hoorbaar zijn…

Ethisch dilemma: wie heeft eigenlijk de regie over het leren?

Welke lessen kunnen we leren van een neuropsycholoog, een AI deskundige en een E-learning deskundige! Artifical Intelligence:…

Curated Content for Personalized Learning

Using human and artificial intelligence techniques to makes learning recommendations In this session, we’ll look at the…

tts

tts is een full service provider voor talent management en corporate learning. We helpen onze klanten om…

Faculty of Skills

Obsessie voor verbetering Faculty of Skills biedt blended maatwerkprogramma’s met specifiek ontwikkelde content, metingen, persoonlijke coaching en…

LearnLinq: slim systeem voor kennisborging

Ben jij ook nog in Excel aan het bijhouden wat jouw medewerkers geleerd hebben? Liggen er bij…

7 invloeden van artificiële intelligentie op leren en opleiden

Door: Wilfred Rubens Donald Clark schrijft dat artificiële intelligentie grote invloed zal hebben op leertechnologie. Hij beschrijft…

Tele’Train

Tele’Train gelooft dat mensen het verschil maken in organisaties. En juist daarom dragen wij bij aan het…

 

nextlearning.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019