Ontwikkelen van de Trusted Business Advisor bij PwC: leren door te doen

Ontwikkelen van de Trusted Business Advisor bij PwC: leren door te doen

Leren on the job: experimenteren, fouten maken en daarvan leren.
Door: Renske Roet | Jobtraining & Carolien Abrahamse | PwC

PwC ontwikkelde samen met Jobtraining learningtracks gericht op het versterken van PwC Professionals in hun rol als Trusted Business Advisor op 3 niveaus; basic, intermediate en advanced. Deze tracks ondersteunen de professionals in het opbouwen en onderhouden van hoogwaardige, op vertrouwen gebaseerde (interne en externe) klantrelaties. Na afloop zijn ze in staat om sterke en langdurige klantrelaties op te bouwen en deze op een proactieve en persoonlijke manier te onderhouden. Ze doen dit onder andere door het voeren van het brede gesprek: een gesprek waarin je de behoefte van de klant verkent, ook als deze behoefte buiten jouw vakgebied ligt.

Het brede gesprek werd geoefend door experimenteren, fouten maken en daarvan leren. On the job op basis van de 70-20-10 leerbenadering; dus focus op leren op het werk en leren van anderen.

Jobtraining en PwC waren hierin een match: wij geloven beiden dat je het meeste leert door te doen én wanneer je plezier hebt terwijl je dat doet. Fietsen leer je ook niet van papier. Dat leer je je door te doen, met af en toe vallen en weer opstaan. Dat is hoe je vertrouwen krijgt in je eigen kunnen en ontdekt waar je nog kansen voor verbetering hebt.

Carolien Abrahamse, manager Learning & Development, PwC:
“Bouwen aan vertrouwen in de maatschappij is een belangrijk deel van onze purpose. Dat wordt concreet wanneer we in gesprek zijn met de klant: wat beweegt de klant, waar ligt hij/zij wakker van, wat drijft de klant? Deze learning tracks van Jobtraining zijn voor ons een goede manier om concrete handvatten te bieden aan onze Professionals om hierin verder te groeien.”

Reacties van deelnemers:

“ Ik realiseer mij nu dat het ‘bredere gesprek’ betekent dat ik tot de kern van een issue moet komen, voordat ik een klant echt kan helpen. In deze training kwam dat besef en heb ik geleerd hoe ik tot die kern kom, door de juiste vragen te stellen”

“Ik heb geleerd hoe ik belangrijke gesprekken kan voorbereiden en waar ik dan op moet letten. Ik heb meer over mijzelf geleerd en verwacht nu ook beter op klantwensen in te kunnen spelen”

Deze sessie wordt verzorgd door Jobtraining.

 

Related Posts

Leave a reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

nextlearning.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019